★ ★
HOME    E-TOPIA    About this site    mypage        Japanese    library    university    Feedback

  • This system provide Open Access to research product of our Institute. Registered Items are also accessible from JAIRO (Information retrieval system of research products on the Web, produced by National Institute of Informatics).
  • Teachers at Tokyo Gakugei University can register research products.Please log in "my page".
    See: Rule and guidline (Sorry, Now Japanese only).
    Q&A(Japanese) : For teachers at Tokyo Gakugei University


  • Toplist

    communitylist

    :

    Comprehensive Educational Science [2428] Humanities and Social Sciences [3805] Natural Science [1376] Art and Sports Sciences [903] Affiliated Schools [4910] Affiliated Institutes [1880] United Graduate School of Education (Doctoral Cource) [670] Graduate School of Education (Master's Cource) [407] Collection of our Library [5737] Information for educational practice [0] Administration bureau [0]

    recordingType

    :

    Journal Article  University Bulletin  Dissertation and Thesis  Lecture,Symposium,Conference  Preprint  Technical Report  KAKENHI  Book  a Chapter of Book  Image  Teaching Material  Textbook  Teacher's Manual  Educational Practice  Moving Image  Dataset  Presentation  Article  Software  Others 

    Search

    Search: 


    :
    :
    :
    :
    :
    : - 
    :
    :
    :
    :
    :
    :

    SortOrder : Issue Date(desc)  Issue Date(asc)
     
    Number of Results Display : per page

               


    New Arrival

    1 動詞の語尾形態素の獲得過程 : 獲得の順序性と母親からの言語的入力との関連性 / 大伴,潔; 宮田,Susanne; 白井,恭弘 -- 日本発達心理学会2015-9-20発達心理学研究 Vol.26 no.3 p.197-209 雑誌論文
    2 現代の労働者の権利に向き合う歴史学習の在り方 : 日本中世史における民衆生活を題材にした授業開発を通して / 三縁,祥子 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.77-89 紀要論文
    3 【書評・図書紹介】内藤圭太著『15のストラテジーでうまくいく! 中学校社会科学習課題のデザイン』明治図書、2017年 / 荒井,正剛 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.97-98 紀要論文
    4 【書評・図書紹介】坂井俊樹監修/小瑶史朗・鈴木隆弘・國分麻里編著『18歳までに育てたい力 : 社会科で育む「政治的教養」』学文社、2017年 / 桑原,敏典 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.91-93 紀要論文
    5 白バラ抵抗運動の教材化 : ハンナ・アーレントの思想と親密圏に着目して / 酒井,佑輔 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.67-76 紀要論文
    6 【書評・図書紹介】フレッド・M・ニューマン著、渡部竜也、堀田諭訳『真正の学び/学力 : 質の高い知をめぐる学校再建』(Newman' F.M. and Associates' 1996. Restructuring Schools for Intellectual Quality. NJ: John Wiley & Sons' Inc.)春風社、2017年 / 南浦,涼介 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.94-96 紀要論文
    7 米国における「批判的思考」論の基礎的研究(III) : ジルーの教授計画に見る批判的教授学の批判的思考の特徴とその意義 / 渡部,竜也 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.3-22 紀要論文
    8 現代の子ども・若者が抱える「生きづらさ」と歴史教育 : 生徒の生活現実に向き合う歴史授業の検討を中心に / 猪又,麻未 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.23-43 紀要論文
    9 子どもなりの経済的な見方・考え方に着目した授業モデルの開発 : 行動経済学の知見を手がかりとして / 三枝,悠平 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.45-65 紀要論文
    10 一貫性と画一化 : 新学習指導要領雑感 / 荒井,正剛 -- 東京学芸大学社会科教育学会2017-6-9学藝社会 no.33 p.1-2 紀要論文

    The number of items : 22046
    The number of downloads (total) : 3910284
    The number of downloads (this month) : 8451
    JAIRO || OAIster || 教育系サブジェクトリポジトリポータル

    This site is certificated by UPKI