HOME    About this site        Japanese        JANUEL    Feedback

教育系サブジェクトリポジトリポータル >
Tokyo Gakugei University >
Tokyo Gakugei University >

 
Title :話し上手・聞き上手に至る児童の発達過程の予測的知見 : 教師の実態把握が児童の「話すこと・聞くこと」の発達に及ぼす影響
Factors that predict children’s speaking and listening (3) : How do teachers’ evaluations and understandings affect children’s development of speaking and listening skills?
ハナシ ジョウズ キキ ジョウズ ニ イタル ジドウ ノ ハッタツ カテイ ノ ヨソクテキ チケン 3 キョウシ ノ ジッタイ ハアク ガ ジドウ ノ ハナス コト キク コト ノ ハッタツ ニ オヨボス エイキョウ
Authors :阿彦,翔大
梶井,芳明
アヒコ,ショウタ
カジイ,ヨシアキ
AHIKO,Syota
KAJII,Yoshiaki
阿彦,翔大(東京学芸大学大学院教育学研究科)
梶井,芳明(東京学芸大学教育心理学講座)
AHIKO,Syota(Graduate School of Education, Tokyo Gakugei University)
KAJII,Yoshiaki(Department of Educational Psychology, Tokyo Gakugei University)
Publisher :東京学芸大学学術情報委員会
Academic Information Committee, Tokyo Gakugei University
Identifier :東京学芸大学紀要. 総合教育科学系
AA12117441
http://hdl.handle.net/2309/127856
http://webcatplus-equal.nii.ac.jp/libportal/DocDetail?txt_docid=NCID%3AAA12117441
Date :2012/2/29
2.01202E+11
Keywords :話すこと・聞くこと
指導と評価
話し上手・聞き上手
Speaking and listening
Teaching and evaluation
Good speaker and good listener
ETYP:教育関連論文
STYP:小学校
SGRD:小5
Coverage :調査地:東京都下
調査時期:2011年5月~7月
Data Contributor:Tokyo Gakugei University

Full Text in Data provider's Repository