★ ★
HOME    E-TOPIA    About this site    mypage        Japanese    library    university    Feedback

  • This system provide Open Access to research product of our Institute. Registered Items are also accessible from JAIRO (Information retrieval system of research products on the Web, produced by National Institute of Informatics).
  • Teachers at Tokyo Gakugei University can register research products.Please log in "my page".
    See: Rule and guidline (Sorry, Now Japanese only).
    Q&A(Japanese) : For teachers at Tokyo Gakugei University


  • Toplist

    communitylist

    :

    Comprehensive Educational Science [2563] Humanities and Social Sciences [4056] Natural Science [1588] Art and Sports Sciences [951] Affiliated Schools [5514] Affiliated Institutes [2043] United Graduate School of Education (Doctoral Cource) [710] Graduate School of Education (Master's Cource) [484] Collection of our Library [5737] Information for educational practice [0] Administration bureau [0]

    recordingType

    :

    Journal Article  University Bulletin  Dissertation and Thesis  Lecture,Symposium,Conference  Preprint  Technical Report  KAKENHI  Book  a Chapter of Book  Image  Teaching Material  Textbook  Teacher's Manual  Educational Practice  Moving Image  Dataset  Presentation  Article  Software  Others 

    Search

    Search: 


    :
    :
    :
    :
    :
    : - 
    :
    :
    :
    :
    :
    :

    SortOrder : Issue Date(desc)  Issue Date(asc)
     
    Number of Results Display : per page

               


    New Arrival

    1 数学教育における授業の観察と評価の枠組みに関する研究 : 高等学校数学科の授業改善を目指して / 中逸,空 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.59-68 紀要論文
    2 図形の概念形成の様相に関する研究 : van Hiele の理論に基づく算数科の授業分析を通して / 渡邉,大洋 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.89-98 紀要論文
    3 学校数学における数学的モデル化の学習指導に関する研究 : 「問いの生成」に焦点をあてて / 福嶋,卓海 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.69-78 紀要論文
    4 作図題の解決過程における新たな問題の生成に関する研究 : 高等学校数学科における創造的な活動を目指して / 藤原,涼平 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.79-88 紀要論文
    5 数を創造する活動を重視した平方根の学習指導 : 数の拡張の実感をめざして / 小岩,大 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.13-23 紀要論文
    6 小学校第4学年 簡単な場合についての割合に関する一考察 : 児童のゴムの均質性のとらえ方の実態について / 高橋,丈夫 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.47-57 紀要論文
    7 考える体験を通して考える力を育む授業の試み : 中学3年生の「ピックの定理」へのアプローチ / 小寺,隆幸 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.25-35 紀要論文
    8 図形教材の学年配当 : その経緯と傾向の分析 / 正田,良 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.37-46 紀要論文
    9 学びを深める問題設定 : 関数の考えを手掛かりに / 京極,邦明 -- 東京学芸大学数学科教育学研究室1-Jun-2019 学芸大数学教育研究 no.31 p.1-12 紀要論文
    10 データからみた現代の子どもの読書傾向 : 読書媒体の広がりに着目して / 腰越,滋 -- 東京学芸大学学術情報委員会28-Feb-2018 東京学芸大学紀要. 総合教育科学系 Vol.69 no.1 p.55-68 紀要論文

    The number of items : 23576
    The number of downloads (total) : 4221059
    The number of downloads (this month) : 2611
    JAIRO || OAIster || 教育系サブジェクトリポジトリポータル

    This site is certificated by UPKI