★ ★
HOME    E-TOPIA    About this site    mypage        Japanese    library    university    Feedback

  • This system provide Open Access to research product of our Institute. Registered Items are also accessible from JAIRO (Information retrieval system of research products on the Web, produced by National Institute of Informatics).
  • Teachers at Tokyo Gakugei University can register research products.Please log in "my page".
    See: Rule and guidline (Sorry, Now Japanese only).
    Q&A(Japanese) : For teachers at Tokyo Gakugei University


  • Toplist

    communitylist

    :

    Comprehensive Educational Science [2505] Humanities and Social Sciences [3849] Natural Science [1404] Art and Sports Sciences [920] Affiliated Schools [5174] Affiliated Institutes [1939] United Graduate School of Education (Doctoral Cource) [695] Graduate School of Education (Master's Cource) [436] Collection of our Library [5737] Information for educational practice [0] Administration bureau [0]

    recordingType

    :

    Journal Article  University Bulletin  Dissertation and Thesis  Lecture,Symposium,Conference  Preprint  Technical Report  KAKENHI  Book  a Chapter of Book  Image  Teaching Material  Textbook  Teacher's Manual  Educational Practice  Moving Image  Dataset  Presentation  Article  Software  Others 

    Search

    Search: 


    :
    :
    :
    :
    :
    : - 
    :
    :
    :
    :
    :
    :

    SortOrder : Issue Date(desc)  Issue Date(asc)
     
    Number of Results Display : per page

               


    New Arrival

    1 校外学習を創る(3) : 「現場」としての江戸・東京(個人研究) / 田﨑,義久; 柴田,翔; 大根田,友萌; 金子,真也; 上野,佳代; 末岡,敏明 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.217-224 紀要論文
    2 学習意欲を高める学習指導の実践 : 島の自然環境と進化(個人研究) / 村上,潤 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.209-216 紀要論文
    3 『おくのほそ道』の学習を通して、「言葉の力」を実感しあい、生きる力を育む学び合いの指導(個人研究) / 松原,洋子 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.199-208 紀要論文
    4 兵士の歌・手紙・遺書に刻印された「言葉の力」 : 『万葉集』と、太平洋戦争の兵士のことばとをつなぐ(中学3年)(個人研究) / 松原,洋子 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.193-198 紀要論文
    5 自然と向き合い、「言葉の力」を見出しながら「生きる力」を育む教材開発と授業実践 : 和歌や『徒然草』等の古典教材の学習を活かした学び合い(個人研究) / 菅,俊輔 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.169-192 紀要論文
    6 「ヒットマンガ」を用いた読解指導の可能性(個人研究) / 川嶋,正志 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.161-168 紀要論文
    7 「学び合い」を促す表現活動の工夫(2) : 学校紹介2年生編(個人研究) / 青柳,有季 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.107-160 紀要論文
    8 「学び合い」を促す表現活動の工夫(2)(主題研究 : 英語科) / 青柳,有季; 大里,信子; 末岡,敏明 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.99-106 紀要論文
    9 金融教育の視点を盛り込んだ指導の工夫 : 格安ハンバーガーの謎を解く(主題研究 : 技術・家庭科(家庭分野)) / 石津,みどり -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.93-98 紀要論文
    10 技術科における豊かな発想力を育む学びの追求 : 機能設計を中心とした計測・制御の学習を通して(主題研究 : 技術・家庭科(技術分野)) / 盛内,健志 -- 東京学芸大学附属小金井中学校2017-3-28研究紀要 / 東京学芸大学附属小金井中学校 no.53 p.91-92 紀要論文

    The number of items : 22589
    The number of downloads (total) : 4006272
    The number of downloads (this month) : 7829
    JAIRO || OAIster || 教育系サブジェクトリポジトリポータル

    This site is certificated by UPKI