★ ★
HOME    E-TOPIA    About this site    mypage        Japanese    library    university    Feedback

東京学芸大学リポジトリ >
Affiliated Institutes >
Field Studies Institute for Environmental Education >
Field Studies Institute for Environmental Education:Bulletin >

 

Files in This Item:

File Description SizeFormat
13416464_06_04.pdf1103KbAdobe PDF
Title :テクノクラシーへの依存から学校教師のイニシアチブへ : オルタナティブな環境教育の進め方を求めて
Title alternative :From ”technocracy to recourse” to ”teacher initiatives” : Toward an alternative organization of environmental education
Authors :原子, 栄一郎
Authors alternative :Harako, Eiichiro Atom
Issue Date :10-Jul-1996
Abstract :1. はじめに/2. RDDAアプローチ : 環境教育を国際的に推進するストラテジー/3. 理論は実践に応用される : RDDAアプローチに見られる理論と実践の関係/4. オルタナティブな理論と実践の関係/5. おわりに
URL :http://webcatplus-equal.nii.ac.jp/libportal/DocDetail?txt_docid=NCID%3AAN10563856
Type Local :紀要論文
ISSN :13416464
URI :http://hdl.handle.net/2309/6452
Citation :環境教育研究 : 東京学芸大学環境教育実践施設研究報告 no.6 p.33 -42
Appears in Collections:Field Studies Institute for Environmental Education:Bulletin

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/2309/6452